söndag 15 december 2013

"Se, då nalkas Lucia..."

Efter torsdagens genrep, som avbröts av brandlarm och som ledde till att alla elever var tvungna att evakuera och stå en lång stund på helikopterplattan, var jag troligtvis inte den enda som var orolig för hur det skulle gå på självaste Luciadagen. Å andra sidan är vi ju vana på vår skola att det aldrig ska gå helt problemfritt...

Jag hade dock inte behövt vara ett dugg orolig, för på fredag morgon framfördes luciaprogrammet felfritt. Både Tigrarna och Leoparderna var så otroligt duktiga och proffsiga. Vilket gäng alltså! Precis alla gjorde sitt yttersta; de två modiga pepparkaksgubbarna som körde en egen koreografi till pepparkakssången, tomtarna som vågade på en tomtedans, tärnorna som sjöng i stämmor, vaktmästarna som både inledde och avslutade hela programmet, stjärngossarna som sjöng solo och spelade ukulele, och sist men inte minst - Luciorna som med stolthet bar sina luciakronor och sjöng solo i en av sångerna. Vilken musiklärare skulle inte bli rörd till tårar av allt detta?!

Nu i efterhand ångrar jag bara en sak, att jag inte lyckades fotografera alla elever som deltog i luciaprogrammet. Men några foton kan jag lyckligtvis bjuda på.

Gymnastiksalen görs i ordning.

De här tuffa vaktmästarna skötte snacket.

Tomtarna framförde en tomtedans i modern tappning.

Stjärngossarna stod för ukulelespel.

Mycket bra jobbat alla Tigrar och Leoparder! 
Tack för att ni gjorde luciadagen till en minnesvärd dag!

Trevlig fortsatt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar