lördag 20 december 2014

Jullovet hägrar!

Under decembermånad har musiken fått stå ovanligt mycket i fokus. Sång på självständighetssamlingarna, två luciauppträdanden och hela fyra julfester har vi hunnit med. En mycket intensiv period för musikläraren har nått sitt slut och nu sitter jag vid köksbordet med ett leende på läpparna och tänker tillbaka på denna fantastiska tid. Vilka härliga elever och kolleger jag får jobba med! Och tack så mycket för alla uppmuntrande ord som jag har fått höra. Jag gör ju bara mitt jobb, brukar jag tänka. Men att mitt arbete dessutom uppskattas är ett stort plus och gör att jag orkar in i det sista. Snart är det dags att packa pappas kappsäck och ta färjan över till fosterlandet för lite mera julfirande. Men först vill jag önska er en 


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! 


Här kommer först två klipp från luciauppträdandet den 12 december. Framförandena på skolan skiljde sig en aning från dem ni föräldrar fick uppleva i kyrkan, så jag vill gärna att ni ska få se hur dessa två sånger såg ut med rätt koreografi.






Tyvärr har jag inte fotografier på alla programnummer från samtliga julfester, men här följer ett axplock i varje fall. Många av er har ändå fått uppleva dessa fester live.

Eleverna i åk 1 framförde sången Våran tomte.

Bjällerklang av åk 2.

Julfest nr 1:s programvärdar. 

Förberedelser.

66 elever på scenen.

Klass fyra Tigrar framförde Michael Jacksons Beat it.

Eleverna i åk 7 hade skrivit egna dikter - på engelska! 

Stora kören sjöng den stämningsfulla Have Yourself a Merry Little Christmas.

Bandet Juho and the Los Putros feat. Ulrika & Julia stod för ringlekarna på årets sista skoldag.

Nina kröntes till Lucia på personalens julfika. Som hon har väntat!

Våra duktiga ledare.


Vi ses nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar