fredag 27 mars 2015

Dynamik

Den här veckan har jag pratat en hel del om dynamik och hur man med hjälp av dynamik kan få musik att verkligen bli musik. Dynamik handlar alltså om hur starkt eller svagt man sjunger. Eleverna är synnerligen duktiga på att följa pianots dynamik och därför är det också väldigt enkelt att få sångerna att bli mer levande. Här ser ni exempel på sex olika beteckningar på dynamik. Givetvis på italienska, som så många andra musikord.



Det har varit stor uppslutning till musiksalen denna vecka, även på rasterna. Orsaken är gitarruppspelet i åk 7 och 8 som äger rum nästa vecka. Gissa om det värmer en musiklärares hjärta att höra ivriga elever spela och öva inne i musiksalen och ute i korridorerna?!



Tonrör förvandlar vilken ungdom och vuxen som helst till ett barn.

Sexorna var minst lika ivriga som 6-åringarna när de fick ett rör att slå med. Så himla kul att se!

Här försöker tvåorna hitta de personer som sjunger samma sång.

Ett roligt sätt att gruppera eleverna på.


Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar