måndag 28 augusti 2017

Nytt läsår

Snart drar Gripsholmsskolans musikundervisning och körverksamhet igång igen! Det känns alldeles underbart att vara tillbaka på skolan och fortsätta där min vikarie Frida slutade i våras. De flesta av er känner mig men för er nya kan jag berätta att jag heter Maarit Ekholm och har jobbat på skolan sedan hösten 2011. Min huvudsakliga uppgift har varit att bygga upp musikundervisningen på Gripsholmsskolan, men utöver det har jag under mina fem år hunnit testa vara klasslärare i F-klass och åk 1 samt jobbat som småslöjds- och bildlärare. Jag har även hunnit inreda tre klassrum/musiksalar och är nu inne på min fjärde (och förhoppningsvis sista ;)). Det senaste läsåret var jag tjänstledig och bodde bland annat i Ghana under tre månader där jag fick chansen att bekanta mig med den ghananska skolan. En mycket spännande och omvälvande resa på många sätt! Under detta läsår kommer jag att ha musikundervisning för eleverna i åk 4-9 samt leda skolans tre kören. En ny musiksal uppe på campus väntar på att invigas och där kommer eleverna i åk 3-9 att ha sin undervisning. Det kommer att bli jättefint!

Alla elever och föräldrar samt alla andra som hittar in hit  - 
välkommen att följa Gripsholmsskolans musikblogg!

Bästa hälsningar,
Maarit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar